Voorbereidingen van Maaike - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Charis College NL - WaarBenJij.nu Voorbereidingen van Maaike - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Charis College NL - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen van Maaike

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Charis

03 April 2015 | Nederland, 's-Gravenhage

Het eerste wat ik deed qua voorbereidingen was dat ik op zoek ging naar creatieve ideeën om te maken van waardeloos materiaal. Aan de ene kant het idee dat je altijd iets heel moois kunt maken van iets dat mensen weggooien omdat het als waardeloos wordt gezien terwijl het dat dus niet is.

Aan de andere kant keek ik zelf ook naar: wat is mijn meel en wat is mijn olie. We kennen het verhaal van Elia die de weduwe vroeg om van het laatste restje meel en olie voor hem wat te maken. Hij zegt erbij: want zo zegt de Heere.... de meel en olie zullen niet opraken tot op de dag dat het weer gaat regenen. Meel en olie waren wat ze had en de Heer zegende het. Wij mogen kijken wat wij hebben. Het idee van: ik doe mijn best en God doet de rest.... We kunnen dingen maken, eenvoudig en toch leuk/mooi en dat kan worden verkocht op een markt.

Het kost heel wat tijd om leuke ideeën bij elkaar te sprokkelen, maar inmiddels heb ik een boekje van 8 pagina's met echt veel ideeën.
Verder ben ik ook bij winkels langs geweest om te vragen of ze wat voor me hadden om de mensen daar mee te zegenen. Winkels hebben vaak zogenaamde winkeldochters. Dingen die mooi en goed zijn maar niet worden verkocht. Zo heb ik echt het één en ander meegekregen en ik ga er nog mee door.

Gisteren heb ik een truitje helemaal kapot geknipt. Van de romp maakte ik een lang lint waarmee ik aan het breien ben gegaan. Van de mouwen maakt ik ook een soort lint en daarvan heb ik een soort haarband gebreid. Dat ding ziet er speciaal uit. Dus: heb je nog oude t-shirts, liefst met lange mouwen, breng ze dan naar mij of school, het is zo leuk!

Met yesgifts heb ik mooie prijzen kunnen afspreken en de petjes voor de trip naar de dierentuin, worden in ons pension bezorgd. De rugzakjes die ik daar ook heb besteld, moeten helaas worden meegenomen, dus ik denk dat ik even kijk of iemand ruimte heeft voor 100 rugzakjes in zijn koffer :D

De blog is aangemaakt en nu mag ik nog op zoek naar dvd's die ook gesproken tekst en ondertiteling hebben in het Roemeens en ineens bedenk ik dat ik weet dat er op de school van mijn zoon Kylian, een Roemeens meisje is, die heeft vast ook dvd's en zelf kijk ik of mijn Max Lucado filmpjes, iets met Roemeens hebben. Ook hier geldt: heb je tips of ideeën, laat het vooral weten. We zijn er blij mee.

Naar Sighisoara neem ik mijn camera's mee want ik weet zeker dat er leuke dingen te doen zijn met foto's, zeker omdat ik ook een laptop meeneem met daarop een fotobewerkingsprogramma. Ach en als je aan een laptop zit, maakt het niet meer uit welke taal je spreekt, dan is het een kwestie van goed kijken en we komen er wel uit.

Binnenkort maak ik nog naamkaartjes met een dier erop. We gaan uit van 100 deelnemers voor de dierentuintrip en omdat ik geen zin heb om alle dieren uit te knippen, maak ik er leuke rechthoekige kaartjes van. Ik heb een snijmachine dus dat is heerlijk.

Tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charis

Een team van studenten van Charis Bible College in Naarden op missiontrip in Roemenië van 12 tot 23 april 2015; Brenda, Grada, Lina, Wilma, Maaike, Jacob, Jan, Jos, Johan, Richard, o.l.v. Coby Elly en Jan.

Actief sinds 01 April 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 12092

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: