Dag 5, dag van overgave - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu Dag 5, dag van overgave - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu

Dag 5, dag van overgave

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Charis

16 April 2015 | Roemenië, Daneş

Vandaag aan mij de eer om onze dag van gisteren op te tekenen. En wat voor een dag. Een dag vol wonderen en tekenen. En deze dag stond in het teken van uitstappen en overgave.

We begonnen de dag rustig met ontbijt en overdenking. Na de mooie overdenking van Richard, kwam Liviu om de planning voor de dag door te nemen. Daarna gingen we in groepjes uiteen.
Een aantal mannen ging op weg naar een huisje van 1 van de jongens van de jeugdgroep. Hij woont alleen met zijn moeder en nog 9 kinderen, het huisje is bij lange na niet toereikend om al deze mensen op een voor ons "normale' manier te bewonen. Het bestaat uit 2 kamertjes, (eigenlijk gewoon wat muurtjes met een dak). Ze waren begonnen om boven op het huisje een extra kamer te maken, maar dat wilde niet echt vlotten. Het werd een tochthok. Dus 1 van onze doelen deze weken was om deze mensen te voorzien van een tocht dichte geïsoleerde bovenkamer. De mannen hebben gekeken wat er nodig is, aangeschaft in de bouwmarkt, en deze week zullen deze mensen een extra kamer hebben! Prijs God!

Een aantal dames zijn op weg gegaan om voorbereidingen te treffen voor het bezoek aan het Pro Life huis. Een huis wat gedraaid wordt door vrijwilligers met als doel meisjes en vrouwen te helpen die, door omstandigheden, geen middelen hebben om hun baby's te geven wat ze zo nodig hebben. Zoals luiers, kleertjes en uiteraard advies en een goed gesprek voor de moeders. We mochten daar met 10 vrouwen, baby's en kleine kinderen de middag doorbrengen. We hebben een high tea gedaan en wat geknutseld, en een mooi woord gebracht door Lina. De dames vonden het heerlijk om een keer extra verwent te worden.
En wat hebben wij zelf ook genoten, we mochten echt Gods liefde doorgeven.

Ook in de middag zijn een aantal op pad geweest met de jeugd van de Mana Church om flyers uit te delen voor de jeugdconferentie van deze avond. Het zou een avond worden voor iedereen die maar wilde komen.
Deze tocht heeft zeker zijn vruchten afgeworpen, de jongeren zelf zijn uitgestapt in het uitnodigen van "vreemden" en de opkomst van de avond zeker 100 jeugdigen!

Dan de avond zelf, we waren allemaal vol verwachting, verwachting dat God grote dingen zou laten gebeuren. En we werden zeker niet teleurgesteld,uiteraard niet, God stelt nooit teleur, Hij kent onze harten en laat verwachtingen uitkomen!

We begonnen de avond op z'n CBC's met Happy videoclip!!! En wat heeft de jeugd gelachen om die gekke oude mensen uit Nederland met hun gekke dansjes. De toon voor de avond was gezet. Daarom ook nog maar een extra toegift. We hebben onze dans en zangkunsten tentoongesteld met het nummer "Every praise is to our God". Heerlijk om te zien hoe een zaal vol met jongeren mee zingt met een lied waarvan ze de woorden niet verstaan, maar ik weet zeker dat ze precies wisten waar we over zongen. Gods liefde stroomde rijkelijk!

Liviu had een vriend uitgenodigd, een christelijke rapper, een 19-jarige jongen. Zo mooi om te zien hoe God bezig is met deze "chosen generation", deze knul sprak zo vrijelijk over zijn liefde voor Jezus en is echt een voorbeeld voor een hoop jongeren. En dan moest er natuurlijk ook gerapt worden. Rap over Jezus, voor mij nieuw, maar mooi ook om te zien! De jongeren en de oudere jongeren waren 1.

Johan mocht een Woord brengen. Hij bracht zijn getuigenis waardoor veel kids aangeraakt en bemoedigd werden. Aan het eind deed hij een uitnodiging om Jezus aan te nemen. Wat er toen gebeurde was onbeschrijfelijk....... Bijna heel de zaal liep naar voren, er hebben meer dan 50 kinderen hun hart aan Jezus gegeven. Er kwamen handen en voeten en tolken te kort om voor iedereen te bidden. Maar God voorziet, er bleken meer mensen engels te spreken en zo konden we voor iedereen bidden. Genezingen, dopen in de Heilige Geest, Profetieën, bemoedigingen, bekeringen. Wat was Gods Geest aanwezig, wat stroomde Zijn Liefde daar in die zaal.

Op mij persoonlijk heeft dit waanzinnig veel indruk gemaakt, de veranderingen die God gelijk liet zien in de gezichten en levens van Zijn kinderen. Onbeschrijfelijk!

We gingen allemaal naar huis met het gevoel: Het is goed! Hier zijn we voor gekomen!
Alles wat we hier doen is bouwen aan Gods Koninkrijk, en gisteravond was een heel mooi toetje, gegeven door God.

  • 17 April 2015 - 12:57

    Gores:

    Geachte heer/mevrouw,

    Iedere dag lees ik het verslag en kan het niet droog houden. Als ik lees wat mensen daar hebben, en ik ervaar mijn eigen leven, schaam ik me dat ik nog durf te klagen. Ik ben heel blij ertoe hebben bijgedragen dat door mijn gift verschillende mensen door u geholpen kunnen worden. En ik leer op deze manier nog eenvoudiger te leven, en tevreden te zijn met wat ik heb. Dat was ik al, maar dit helpt om het niet te vergeten.

    Ik was er al een tijdje achter dat bezit helemaal niets betekent, en als ik een paar centen over heb, geef ik dat aan de mensen die het nodig hebben, zoals u

    Ik dank u voor deze mooie verslagen, en zal de rest met plezier lezen. Ik sla ze op, en ik kijk er iedere dag naar uit

    Hartelijke groet en:

    GBY

  • 17 April 2015 - 14:19

    Anje:

    wauHH!! Wat enorm gaaf om te lezen, (ik wil er ook zijn), God is zo oneindig goed!! Dit vergeten ze nooit weer die kinderen. Ik besef door jullie verhalen, wat heb je veel uit te delen als Jezus in je is!!Er gaat nog veel meer komen, dus nog een fantastische tijd jullie allemaal!

  • 17 April 2015 - 15:58

    Adriana Marges:

    Lieverts,
    Geweldig,prijs de Heer.
    Wat een grote God hebben wij die ons nodig heeft om zijn wonder te tonen.
    Mees jij speciaal bedankt voor je getuigenis zo wordt alles genade ook het verleden.
    Tot 6 juni mooie voorbereiding
    Ontroerend ik had er wel willen zijn.
    Wij blijven de Heer loven prijzen en danken ook voor jullie
    Voor jullie allemaal een stevige pakkerd.
    Shalom,
    Jacques en Adriana.

  • 17 April 2015 - 16:35

    Liesbeth:

    Zo mooi om te lezen hoe God door jullie heen zoveel mensen aanraakt! Jullie zijn een zegen! Bedankt voor jullie verslagleggingen, ik geniet van jullie belevenissen. Op CBC wordt er ook volop met jullie meegeleefd. Jullie worden gemist, het is stil zonder jullie!

  • 17 April 2015 - 16:49

    Yvonne :

    Wat een geweldige belevenis ,wat jullie daar meemaken .god is met jullie en laat wonderen gebeuren ..
    Top God is goed en genadig ..
    liefs Yvonne

  • 17 April 2015 - 18:07

    Bert Loonstra:

    Lieve mensen, wat mooi is dit, wat een zegen van God! Wees zelf ook buitengewoon gezegend!
    En ik zou zeggen: we gaan ervoor, dat zulke dingen ook in Nederland vaker gaan gebeuren!

  • 17 April 2015 - 18:58

    Anita:

    ook ik lees iedere dag jullie verslag ,geniet met jullie mee. ook ik weet gelukkig al een hele tijd dat er belangrijkere dingen zijn dan geld en bezit. vaak de kleine dingen die je voor een ander doet zijn zo kostbaar. mensen , geniet daar nog !

  • 17 April 2015 - 20:19

    Lia:

    wauw! wat een belevenissen.
    Geweldig om te lezen dat de jeugd zo`n ervaring met God heeft gehad.
    Wat een machtig God is Hij.
    Wees gezegend en nog een hele goede tijd met elkaar.

  • 17 April 2015 - 23:59

    Zuid-Afrika Gangers CBC Nederland:

    Mooi verslag. Wij leven met jullie mee. Geweldig te lezen hoe jullie genieten.
    50 kinderen, wauw!
    Gezegende dagen nog.

  • 18 April 2015 - 08:24

    Joost En Marjan:

    Lieve mensen,
    Ohh wat hadden we hier graag bij willen zijn om samen met jullie dit mee te maken. Geweldig wat God door jullie heen doet! Het is een plek waar wij graag komen en en ervaren dat de oogst daar rijp is. Prachtige mensen die je ontmoet die open zijn voor Zijn Liefde. We kijken alle dagen naar jullie verslagen uit. Veel zegen en jullie zijn er nog even, dus ga lekker door met wat jullie doen. Doe de groeten van ons aan L&E,
    Groetjes Joost en Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charis

Een team van studenten van Charis Bible College in Naarden op missiontrip in Roemenië van 12 tot 23 april 2015; Brenda, Grada, Lina, Wilma, Maaike, Jacob, Jan, Jos, Johan, Richard, o.l.v. Coby Elly en Jan.

Actief sinds 01 April 2015
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 12100

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: