dag 8, een bijzondere zondag - Reisverslag uit Şoard, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu dag 8, een bijzondere zondag - Reisverslag uit Şoard, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu

dag 8, een bijzondere zondag

Door: Lina & Coby

Blijf op de hoogte en volg Charis

19 April 2015 | Roemenië, Şoard

Nadat wij het verbondsmaal genomen hadden en onze eenheid in Christus beleden verdeelden wij ons in twee groepen om naar verschillende kerken te gaan. Johan en Jacob zouden het Woord brengen en spraken over genezing. In de Mana Kerk in Sighisoara was een doopdienst. Er waren acht dopelingen, waaronder één van de meisjes van de tienergroep van Liviu.

Wij, Maaike, Coby, Wilma en ik hadden ons voorbereid om de kinderen te zegenen met mime en een knutselwerk. Ook hadden we vreugdeslingers gemaakt, zodat de doopdienst feestelijk ingeleid kon worden. Ons knutselwerkje was nog niet eens af, of ze vroegen ons al mee te bidden in de gebedsrij. Jong en oud verlangden een aanraking van God en Hij sprak rijkelijk door ons heen, tot bevrijding, troost en genezing.

In de Mana kerk in Soard sprak Jacob en de gemeente was er heel erg door bemoedigd. Twee vrouwen, die pas tot geloof gekomen waren, werden gedoopt met de Heilige Geest en spraken direct in tongen. Het verlangen was daardoor geboren om meer onderwijs over de Heilige Geest en Zijn kracht te ontvangen. Maandagavond gaan wij dus weer terug om hier op door te gaan.

's Middags vroeg David ons om mee te gaan naar zijn kerk in Boiu. De dienst daar begon om 5 uur. Na lofprijs en aanbidding stonden twee mannen op om gedichten voor te lezen. Daarna een man die zelf een gedicht voor Jezus had geschreven. Johan deelde een kort Woord, David had een goede preek en daarna kwam iedereen naar voren voor gebed. Pijnen en ziekten verdwenen nadat het team de kerk leerde hoe te bidden met autoriteit.

Wat hebben wij een goede, trouwe, liefdevolle hemelse Vader!

• 20 April 2015 - 19:59

Jeroen:

Wow, goed bezig! God bless you!

• 20 April 2015 - 21:11

Rien:

mooi lichtgevend kruis in die kerk

• 20 April 2015 - 22:59

Adriana Marges:

Lieve vrienden,
    Weer hartelijk dank jullie echte volgelingen van Jezus.
    We leven met jullie mee en genieten van al die gezichten ook van de bekenden.
    Je ziet dat er met passie gewerkt word op alle gebied
    Groetjes en Gods zegen en ons gebed.
    Shalom,
    jacques en Adriana

• 21 April 2015 - 07:20

Mark Becking:

Dag lieve mensen,

Naast de vele facebookberichten, is het ook mooi om deze blog te lezen.
    Wat mij vooral op valt is dat jullie van ieder evenement een "feestelijke gebeurtenis" maken.
    De mensen daar moeten overdonderd zijn door jullie onbaatzuchtige liefde…

Ik bid dat jullie door deze ervaring aangemoedigd zullen worden om hier in Nederland onder de vluchtelingen te gaan werken.
    Jullie hebben deze 2 jaren op CBC een stevig fundament gelegd.
    Wat prachtig ook de eenheid in jullie groep en het verlangen om in een derde jaar op CBC verder te willen groeien in waarlijk leiderschap.

Nog een gezegende tijd daar !

God bless,

Mark