Dag 1, op naar Sighisoara - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu Dag 1, op naar Sighisoara - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu

Dag 1, op naar Sighisoara

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Charis

12 April 2015 | Roemenië, Daneş

Goedemorgen lieve mensen,
Na een geslaagde vlucht zijn we arriveerden we op het vliegveld van Boekarest.
Het is allemaal moderner dan verwacht, en de mensen komen zeer vriendelijk over.
Het zonnetje scheen al volop, ook dat is een heerlijke bijkomstigheid.
Nadat we als team helemaal compleet waren zijn we de huurauto's gaan regelen, hier hebben we twee uur voor uitgetrokken :(
Eenmaal op weg kwamen door de mooiste landschappen en gebieden de reis nam -met wat stops- ongeveer 4 uur in beslag, het was zeer mooi om te zien en te ervaren, ervaarde het alsof God ons welkom heette in dit land.
Toen wij aankwamen in het plaatsje Sighisoara ervoer ik een warme deken, wij horen hier te zijn.
Ons pension is fantastisch ook hier heeft de Heer ons van alle gemakken voorzien!
Rond een uur of 8 zijn we het dorpje ingegaan en gaan eten in een heerlijk restaurantje.
Er is direct een geweldige eenheid in de groep en we zijn zo bewogen met de omgeving en wat wij zien om ons heen dat we echt grote wonderen en tekenen verwachten van de Heer als wij Hem hier dienen!
Op de terugweg kwamen wij nog in gesprek met de mensen van Pro Life die we deze week zullen ontmoetten om ook daar te dienen.
Pro Life is een opvanghuis voor zwangere tieners.
We geloven dat God hen zal bemoedigen door onze aanwezigheid.
Ook sprak ik nog een man op de valreep die mij vertelde dat hij uit Arabië kwam en dat God hem had terug gebracht naar Roemenië omdat zijn moeder Roemeense is.
Ik vroeg hem of dit de God van Abraham, Jakob en Izaak was, en hij antwoordde ja dat is Hij en bevestigde zijn geloof in Jezus onze Verlosser, waarop ik hem een knuffel gaf en hem mijn broeder noemde hij bloeide helemaal op en dat zie ik als een teken dat het nu al is begonnen, het gaat stromen!
Vanmorgen heerlijk aan het ontbijt wat door deze lieve mensen van het pension voor ons hebben bereid, en we gaan zo heerlijk in aanbidding en gebed.
We verwachtten zo veel van deze missiontrip, God is met ons!
Over vandaag lezen jullie morgen, bid voor ons en de dit dorpje dat er mega veel vrucht zal worden gedragen en veel goed zaad mag worden gezaaid!
Tot morgen!!

• 13 April 2015 - 08:49

Margreet:

Gaaf!!!

• 13 April 2015 - 09:11

Marian Verbeek:

Dit klinkt goed! Gods zegen is duidelijk op jullie!

• 13 April 2015 - 16:47

Liefs Van Mascha:

Wat een geweldige verwachtingen daar in Roemenië. Volop verwachting in jullie geest. Ja God is met jullie! Ook een leuke bemoediging voor mij..toen je vertelde over die arabier. Mijn tijdlijn gaat over de God van Abraham, Izak en Jakob! Zo herkennen we elkaar als de kinderen van de vrije! Vrij om Jezus door ons heen te laten stromen! En dat gaat altijd zo goed als je uit je thuisland weg bent en van God afhankelijk bent voor alles; want je weet niet wat er jouw kant uit komt. Nou zendelingen in Sighisoara, volg Paulus voorbeeld!

• 13 April 2015 - 21:46

Adriana Marges:

Lieve Elly, Jan en het gehele team!!
    Wat een geweldige eerste dag al, ook voor jullie een grote bemoediging bij de ontmoeting met die man van die Roemeense moeder!
    We genieten met jullie mee en ondersteunen jullie graag met ons dagelijks gebed!
    Liefs en Shalom
    Jacques en Adriana

• 13 April 2015 - 23:57

Jolanda:

Fijn dat jullie allen heelhuids aangekomen zijn. Wij wensen jullie een mooie reis en missie en dat alle verwachtingen maar uit mogen komen!
    (En heel graag weer heelhuids terug) XXXXXX

• 24 April 2015 - 13:46

Roy Daal:

Hoi lieve zussen en broers,

Ik ben als digibeet in gebed gegaan bij Vader en
    met Zijn Hulp ben ik op deze site terechtgekomen.
    Liever laat dan nooit, toch.

Hopelijk komt deze reactie door.

Jullie zijn allemaal top-ambassadeurs van de Heer Zelve.

We mogen vertrouwen op Onze Almachtige Heer, dat wat
    jullie aan Zaad gezaaid hebben, honderdvoudig vrucht
    zal voortbrengen in Jezus' Naam !!!

You are blessed to be a blessing, jullie broer R o y