Dag 2, Beginnen vanuit de rust - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu Dag 2, Beginnen vanuit de rust - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu

Dag 2, Beginnen vanuit de rust

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Charis

13 April 2015 | Roemenië, Daneş

Maandagochtend eerst lekker uitgeslapen en genoten van een heerlijk ontbijt, verzorgd door onze gastvrouw Carmen. We weten ons echt gezegend om hier te zijn. Lina had op haar ochtendwandeling een trap gevonden, die de berg op leidde. Deze hebben we met zijn allen gevolgd, naar de “biserica din deal” oftewel de kerk op de berg. Vanaf deze plek hebben we over de stad en de omgeving de grootheid van God geproclameerd en doorbraken van de genade en liefde van Jezus uitgesproken.
Daar Roemenië de orthodoxe kalender volgt kwamen we aan tijdens de paasdagen. Paasmaandag is een vakantiedag en veel winkels zijn gesloten. Vandaag dus een rustig begin. We hebben Liviu ontmoet, met wie we de komende tijd veel zullen optrekken. Vooral tijdens de conferentie met de tieners, die deze week plaatsvindt. Dinsdag krijgen we daar een rondleiding en gaan we praktisch aan de gang.
De tegenstellingen tussen arm en rijk zijn groot, met name in de dorpjes op het platte land. Net naast de snelweg zie je dan huisjes die bijna in elkaar storten. We zien er naar uit om daar Gods liefde te brengen met voedselpakketten en bloemen en zaden. Zodat wanneer wij weg zijn de mensen zelf verder kunnen. Daarvoor is het nodig, dat ze veranderen die in hun denken, dat ze zichzelf niet zien als slachtoffer, maar dat ze gaan vertrouwen op God, die verzadigt (spr 28:25).
We zien vandaag weer uit naar wat God gaat doen in de levens van mensen.

• 14 April 2015 - 10:50

Margreet:

Heerlijk om in de rust te mogen beginnen!
    XXX

• 14 April 2015 - 14:38

Bertt Loonstra:

Een mooi begin, Roemenië-groep! Vanuit de rust, en met proclamaties over Gods liefde en zegen voor de mensen in de omgeving.
    Ik wens jullie een overvloedige zegen, een stroom van levend water!

• 14 April 2015 - 19:26

Deborah Aan Opa En Oma:

Hallo opa en oma,
    Ik ben trots op jullie☺️

• 14 April 2015 - 20:32

Anja:

Lina wat heerlijk om in Zijn rust te beginnen, geniet van deze tijd en voor allemaal Gods rijke en overvloedige zegen!!

• 14 April 2015 - 21:37

Abigaël:

Hallo lieve broers en zussen van VT2,

Echt bijzonder wat jullie mee mogen maken!
    Ik ervaar door jullie reisverslag heen Gods liefde voor Roemenië.
    Ik ben benieuwd naar wat God door jullie heen gaat doen deze reis.

Hartelijke groet en liefs,
    Abigaël

• 14 April 2015 - 21:40

Greta Van Der Leer:

Leuk om jullie te volgen vanuit Zuid Afrika! Mooie verhalen.

Mooi jullie verslagen te lezen! Geweldig dat jullie ervan genieten en een zegen kunnen zijn voor deze plek.
    Jullie zullen vast een geweldig stempel achterlaten op vee levens.
    zegen! Greta

• 14 April 2015 - 22:57

Adriana Marges:

Lieve vrienden,
    Mooi dat jullie vanaf een Godshuis jullie zending zijn begonnen.
    Genoten van de prachtige foto's .
    weer Gods rijkste zegen en een knuffel.
    Shalom,
    Jacques en Adriana