Dag 11: dag van afscheid - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu Dag 11: dag van afscheid - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu

Dag 11: dag van afscheid

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Charis

22 April 2015 | Roemenië, Daneş

Het is vandaag 22 april
Vandaag mag ik, Jos, mijn verhaaltje doen. Ongeveer half zeven werd ik wakker. Na eerst een stukje gelopen te hebben met Richard, de trap op naar boven, bij de kerk, hebben we op de plek gestaan waar we de eerste dag ook stonden om Sighisoara te zegenen, dankten we samen God voor het werk van de Heilige Geest dat de afgelopen dagen is gemanifesteerd. We spraken alsnog leven uit over dit gebied in de naam van Jezus. Hem zij de glorie.
Tijdens het ontbijt deed Wilma de overdenking over Psalm 133:1 Zie hoe goed en hoe liefelijk is het dat broeders ook eensgezind samenwonen. Het is als kostelijke olie op het hoofd. Dit mochten we de afgelopen week met elkaar leven.
Richard had een woord op zijn hart en deelde het: Psalm 91:7 bij ons zal het onheil niet komen. Dit wetend, geeft ons veel moed en rust.
Na het eten werd een plan bedacht hoe de gelden te verdelen die nog over waren van ons budget. We besloten met een deel hiervan,de voorgangers van de kerken persoonlijk mee te zegenen. Voor de rest zullen we in de loop van de tijd gelden toekennen waar dat het best op zijn plaats is.
Aansluitend gingen we met elkaar naar Danes om een ronde te maken door het gebied waar Liviu een perceel grond geschonken kreeg om daar in de toekomst een multifunctioneel centrum te plaatsen, met opvang voor kinderen.
We spraken met elkaar zegen uit over dit perceel en over de toekomst ervan. Het leek alsof het al zichtbaar was door de mooie gele uitstraling van de paardebloemen; vruchtbare grond!
Daarna gingen we naar de woningen van Liviu en David en hun gezinnen. Na een korte onderbreking met koffie, gingen we naar het project van David. Dat zijn 28 woningen voor zigeunerfamilies. Dit is op bovennatuurlijke wijze tot stand gekomen in de laatste zeven jaar.
Een deel van ons ging daarna terug naar Sighisoara en een ander deel ging twee families zegenen met een boodschappentas. Er gebeurde zo veel in korte tijd, het was een prachtige en overweldigende kettingreactie van wonderen en tekenen. Uitdrukkingen op gezichten veranderden zo enorm, en de oogopslag dat heeft me echt getroffen. Bij het weer in de auto stappen kwam er een jongen met een vergroeide enkel en na gebed met elkaar, groeide het ene been aan. Naast de acute manifestaties mochten we mensen onderwijzen om vooral leven te blijven uitspreken over elkaar.
Als afsluiting hadden we een maaltijd in een restaurant op een heuvel met een prachtig uitzicht over Sighisoara. Jan bedankte de pastors dat we welkom waren in hun gemeenten en dat er ruimte was om de liefde en goedheid van God uit te stralen. Alle drie waren ze het erover eens dat er een opleving was gekomen. De Geest was duidelijk een werk begonnen waarmee zij verder mogen gaan.
Terug in het pension, hebben we de missiereis geëvalueerd. We waren allemaal blij dat God ons heeft gebruikt om Zijn liefde en goedheid te laten zien en we waren blij met de eenheid die er in de groep is. Nu ga ik naar bed, om morgenvroeg om half zeven met elkaar naar Boekarest te gaan en terug te vliegen naar Nederland.

• 22 April 2015 - 22:38

Rien:

goede reis allemaal

• 22 April 2015 - 23:06

Adriana Marges:

Lieve broers en zussen,
    Hoe groot zijt Gij God Alleluja.
    Duizend maal dank jullie hebben grote werken verricht in de kracht van de Heilige Geest.
    Wij hebben mee mogen genieten.
    Gods rijkste zegen en tot ziens in Naarden.
    Shalom,
    Jacques en Adriana

• 22 April 2015 - 23:10

Zuid-Afrika Gangers CBC Nederland:

Uit ZA heb ik jullie blog gevolgd, gaaf om ieder dag te lezen wat ABBA, PAPA door de kracht van de H.G. door jullie als een geweldig team Geloofshelden heeft gedaan.
    Een goede nachtrust en morgen gezond op en een goede reis terug naar Holland.

Be blessed,
    Henk

• 22 April 2015 - 23:10

Zuid-Afrika Gangers CBC Nederland:

Een goede nachtrust en morgen gezond op en een goede reis terug naar Holland.

Be blessed,
    Henk

• 22 April 2015 - 23:17

Adriana Marges:

Lieve Elly en Jan,
    Een fijne vacantie gewenst,heel het team heeft het mede onder jullie leiding geweldig gedaan.
    Prijs de Heer voor Zijn Liefde die Hij zo ruim aan jullie geschonken heeft en uitgedeeld.
    lLiefs en Shalom
    Jacques en Adriana