Dag 4 Een bewogen dag ! - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu Dag 4 Een bewogen dag ! - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu

Dag 4 Een bewogen dag !

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg Charis

15 April 2015 | Roemenië, Daneş

15 april. Vandaag mag ik een verslag maken van onze ervaringen in Roemenië.
Het was een gezegende dag waar we veel hebben beleefd.
We begonnen om 07.30 met ons gezamenlijke ontbijt, en een dagopening verzorgd door Grada.
Na het ontbijt vertrokken we richting veritas, en gingen we in diverse groepen er op uit.
De helft van de mannen zijn praktisch bezig geweest, hebben een auto onder handen genomen en gerepareerd.
Zelf ben ik met Jan, Johan en Liviu naar een een Roma familie gegaan om te kijken hoe we ze praktisch kunnen helpen, om voor de komende winter hun huis winterklaar te maken, het is totaal niet geïsoleerd en zo hier en daar lekt het.
Veel gezinnen hebben deze problemen, en het geld ontbreekt om veel mensen te helpen, iets wat we eigenlijk zo graag zouden willen.

In de middag zijn we in teams naar 12 gezinnen geweest, om voedselpakketten uit te delen, en met hun persoonlijk te bidden en te praten.
Het is echt zo geweldig om bij de gezinnen binnen te komen, en ze te bemoedigen, veel tranen vloeien, en er gebeuren mooie dingen, fysieke genezing, bevrijding maar ook emotioneel is het delen van Gods liefde genezend, het is onbegrijpelijk hoeveel ellende mensen mee maken, en hoe prachtige mensen worden uitgespuugd door de maatschappij, en worden weggestopt in krotten waar er totaal niet naar ze wordt omgekeken.

Om 17.00 uur begon de tweede tiener/jeugdavond waar we ons opnieuw mengden met zo'n 20 jongeren.
Eerst aten we met elkaar, daarna hadden we een feestelijke avond, met dans, muziek, we deden 2 keer een spel met ballonnen echt hilarisch, zo mooi om te zien dat onze 'oudere jongeren' team zich zo makkelijk mengt met de tieners van 13 tot 20, we zijn in twee dagen tijd een familie geworden.
Wilma sprak een kort woord, dat ze kostbaar zijn in de ogen van God een uitverkoren generatie die een verschil gaan maken voor hun familie en omgeving !!
In kleine groepen gingen we weer met elkaar uiteen, en ook daar gebeurden weer prachtige dingen, in onze groep gaf een jongen zijn leven aan Jezus, we baden voor de genezing van ouders van de kids, en toen ik terug kwam in de grote zaal waren overal jongeren en ouderen aan het bidden en vloeiden ook daar weer veel tranen.
Denk dat iedereen zich wel kan voorstellen dat er veel afwijzing is, in deze prachtige jonge mensen, en dat de liefde die we hun geven door bij ze te zijn veel los maakt.

Er valt nog veel te schrijven, we hebben alle 13 hele persoonlijke verhalen en getuigenissen van wat God allemaal heeft gedaan, ik ben dankbaar dat ik hier mag zijn, en eerlijk gezegd soms ook wel emotioneel en verdrietig, omdat de nood zo groot is en je voor je gevoel zo weinig kan doen.
Gelukkig is de praktijk anders en hebben we veel mogen uitdelen vandaag, en zijn levens voor altijd veranderd en beter geworden dankzij onze geweldige Vader God.

• 16 April 2015 - 10:07

Bert Loonstra:

Mooie belevenissen en getuigenissen Jacob! We leven hier met jullie mee!

• 16 April 2015 - 10:22

Adriana Marges:

Lieve vrienden,
    Wat een God maakt af wat Hij in Jullie begonnen is.

• 16 April 2015 - 16:08

Jeroen:

Geweldig!

• 16 April 2015 - 21:25

Adriana Marges:

Lieve vrienden,
    Dank jullie wel,we genieten metjullie mee.
    God is weer grote dingen aan het doen door jullie heen.
    Deze broers en zussen worden echt bemoedigd.
    Moge de vreugde des Heren jullie kracht blijven en zijn.
    We blijven jullie nabij in gebed en lofzang .
    Alleluja,
    Liefs en Shalom
    Jacques en Adriana

• 16 April 2015 - 22:33

Groetjes Uit Wieringerwerf Van Mascha:

Echt heel speciaal hoor CBC-ers. Geweldig dat jullie dit meemaken he?!! Het raakt mijn hart ook als Jacob schrijft: dat je zoveel nood ziet en wilt helpen, maar Christus door jullie heen geeft blijvende, everlasting and complete-make-over hulp. Geweldig dat de auto wordt gerepareerd en dat jullie niet te oud zijn voor een jongerenparty.....hebben jullie de happy-song al gedaan?
    Suc6 met het verspreiden van Geloof, Hoop en een heleboel Liefde!
    Christus in jullie, the hope of glory

• 16 April 2015 - 22:42

Jullie Dochter:

Lieve papa en mama,
    We hebben elkaar nog niet gesproken hé! Maar we houden jullie elke dag bij. Hier alles okay! Bij jullie ook he? Papa, u bent zeker weer in uw element! En ik zag dat Johan mama's hulp is "bergje op"...Echt een team! Het is fijn om de foto's te zien...liefs en een dikke knuf van Mascha

• 17 April 2015 - 09:45

Liesbeth En De Andere Beertjes :

Lieve Lina (en alle anderen natuurlijk),
    Geweldig om te lezen over de zegen van God die jullie mogen brengen in dit prachtige land bij deze mooie mensen. Heerlijk dat jullie mogen genieten van de omgeving, de zon en de rust die God jullie geeft, waarna jullie Zijn Grote Nieuws van Liefde mogen brengen onder de bevolking. Het is prachtig om de foto's te zien en alle blije gezichten. Wat een feest om bij de tieners daar te zijn en dat zij hun leven aan God geven. Lina, geniet van al dit moois, van Zijn Grootheid die Hij laat zien door jullie heen, via praktische hulp, genezing en liefdevol aanwezig te zijn. We genieten er hier ook van en danken onze Vader ervoor. Ga zo door! Liefs van je buurtjes (en een kopje van Veertje!)