Dag 6 Praktisch werk is ook geestelijk werk - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu Dag 6 Praktisch werk is ook geestelijk werk - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van Charis College NL - WaarBenJij.nu

Dag 6 Praktisch werk is ook geestelijk werk

Door: Jan van Damme

Blijf op de hoogte en volg Charis

17 April 2015 | Roemenië, Daneş

Verslag van vrijdag wat verlaat ivm het druk uitdagende programma;

Vanmorgen hadden we bij Veritas de Morning Devotion, geleid door Grada en door Jos, tevens namen we de gelegenheid met deze mensen de Verbondsviering te doen, hetgeen voor sommigen - orthodoxen- een punt was. Jos deelde zijn getuigenis hoe zijn gezin verandert, doordat hij veranderd is door de werking van de Heilige Geest. Grada bracht de boodschap dat Jezus aan het kruis alles heeft volbracht. Door geloof heb je alles al: je redding, je genezing, je voorspoed en je bevrijding. En dat kon ik weer gebruiken voor een buurvrouw naast ons bouwproject.

Jos, Jacob en ik konden eindelijk praktisch aan de slag. Het bouwmateriaal was gelukkig op de goede plaats gebracht. Het huisje heeft een kap waar de wind doorheen waait, met zachtboard op de zoldervloer, en daar palletplankjes opgespijkerd. Dat hebben we uitgevlakt, hier wat af en daar wat bij. Met de waterpas konden we niet veel, dus zichtwerk is daar op zijn plaats en Jacob was onze hoogtemaat. Nadat de helft van de vloer erin lag kwamen de familieleden al kijken, nieuwsgierig hoe hun slaapplaats/ leefruimte gaat worden.

’s Middags kwamen de anderen van ons team kijken en zij hebben gebeden met de moeder van Daniël en Magdalena (twee tieners van de jeugdgroep). Zij heeft elf kinderen, haar man is kort geleden overleden en zij heeft overal pijn. Zij huilde, maar was dankbaar, dat wij haar kwamen helpen. We kregen brood met vis, koffie en sap. Om 17.00 uur was het diner met zijn allen bij Mana Church. Daarna werden de meisjes verwend met sieraden, make-up en kaarten maken. De jongens gingen voetballen.

Jos en ik gingen terug om het dak te verstevigen. We wilden net beginnen, toen de buurman kwam en vroeg of we wilden bidden voor zijn vrouw. Na overleg met Jos ben ik meegegaan met Magdalena mijn vertaalster, die een beetje Engels spreekt. Ik vroeg aan haar of de buurvrouw Jezus kent. Magdalena zei “Ja” en de buurvrouw deed haar armen open als teken van Jezus aan het kruis. Daar ging ik op door: Jezus hing aan het kruis voor alle mensen: onze zonden, onze ziekten en onze voorspoed. Hij heeft alles volbracht.

De buurvrouw knikte, dat ze het begreep. Ik zei: “als Jezus u genezen heeft bent u niet meer ziek, Jezus is onze geneesheer.” Toen was het even stil, dus als Jezus u genezen heeft moet u uitspreken: ik ben genezen. Spreek uit met uw hand op uw luchtwegen: ik heb lucht, mijn hart is genezen én geloof, dat Jezus alles al voor u gedaan heeft. Het goede nieuws kwam over en ook bij haar man! Mijn vertaalster begreep wat ik zei en kon het overbrengen, waardoor de vrouw een openbaring kreeg.

We gingen zelf ook bemoedigd weer naar huis. Moe en voldaan!

  • 19 April 2015 - 10:33

    Adriana Marges:

    Lieve broers en zussen,
    Weer hartelijk dank voor jullie inzet,wat een vreugde zal dit geven.
    Jullie geven de Liefde echt handen en voeten.
    Wij bouwen mee in gebed.
    Een hug voor hel het team,
    Shalom,
    Jacques en Adriana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charis

Een team van studenten van Charis Bible College in Naarden op missiontrip in Roemenië van 12 tot 23 april 2015; Brenda, Grada, Lina, Wilma, Maaike, Jacob, Jan, Jos, Johan, Richard, o.l.v. Coby Elly en Jan.

Actief sinds 01 April 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 12106

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: